Cervicogene duizeligheid

Het is een hele mond vol: cervicogene duizeligheid. Maar dat maakt het niet minder belangrijk. Als u last zou hebben van cervicogene duizeligheid, heeft u duizeligheids- en evenwichtsklachten. De oorzaak hiervan zit dan in uw nek. Hier zit dan of uw wervelkolom, of uw hoofd niet helemaal lekker. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Trauma van de nek, artrose of spierspanning kunnen allemaal een rol spelen of hebben gespeeld, waardoor u nu last heeft van cervicogene duizeligheid.

Cervicogene duizeligheid

Wat te doen als u last heeft van cervicogene duizeligheid?

Als u klachten ervaart, die u doen vermoeden dat er sprake is van cervicogene duizeligheid, maak dan direct een afspraak. Wij zullen u dan op de eerste afspraak onderzoeken en kijken waar het probleem zit. Als we dan vinden dat er inderdaad sprake is van cervicogene duizeligheid, kunnen we een behandelplan opstellen. Dit is gefocust op uw ervaringen, klachten en doelen die u wilt bereiken. Een van de therapieën is de zogenaamde Mckenzie-therapie.

Mckenzie-therapie

Mckenzie-therapie is een behandelmethode die effectief is voor mensen met lage rug-, nek- en schouderklachten. Deze is dus met name geschikt voor mensen die klachten hebben die gerelateerd zijn aan de wervelkolom. Als u last heeft van cervicogene duizeligheid is de kans vrij groot dat uw wervelkolom niet helemaal staat zoals hij zou moeten staan. Mckenzie-therapie kan hierbij dus verlichting bieden. Bij Mckenzie-therapie wordt er veel gewerkt met veelvuldige herhalingen van verschillende bewegingsrichtingen. Maar ook gaan we op zoek naar zogenaamde uitstralende pijn. Dit is de pijn die u kunt ervaren in hele andere delen van uw lichaam, zoals uw armen of benen. Deze pijn gaan wij centraliseren door middel van actieve bewegingen.

We gaan er dus voor zorgen dat deze pijn uit uw benen en armen wegtrekt en alleen in het gedeelte terecht komt, waar het verkeerd zit. Na de diagnose zal de behandeling gericht op uw zelfredzaamheid beginnen. We leren u dan een paar eenvoudige oefeningen aan die u zelf makkelijk kunt uitvoeren. Deze zullen ervoor zorgen dat u uw klachten zelf kunt verbeteren. Maar we kijken ook naar uw houding en bewegingen. Vervolgens kunt u uzelf met al deze tips en oefeningen steeds meer herstellen.

Mocht u last hebben van duizeligheid en vermoedt u dat u cervicogene duizeligheid heeft, neem dan contact met ons op. We helpen u graag uw pijn en leed te verzachten. Hopelijk zien we u snel op uw eerste afspraak en kunnen wij uw leefomstandigheden verbeteren.