Duizeligheidsklachten

Misschien denkt u dat duizeligheidsklachten er gewoon bij horen. Hoe ouder u wordt, hoe meer u last krijgt van dergelijke dingen. Duizeligheid zal daar wel bij horen. Maar daar zijn wij het niet mee eens. Wij vinden dat iedereen zonder duizeligheidsklachten door het leven zou moeten kunnen gaan en doen er dan dus ook alles aan om deze klachten voor u op te lossen. Of het nu iets specifieks is als cervicogene duizeligheid of niet, wij zullen uw duizeligheidsklachten verminderen. Maar ook andere klachten kunnen wij aanpakken.

Veel voorkomende klachten

Een ander voorbeeld van een veelvoorkomende klacht zijn rug-, nek- en schouderklachten. Dit kan allerlei verschillende oorzaken hebben. Misschien werkt u heel veel in een stoel en kan uw houding beter, of wellicht gebruikt u uw spieren op zo’n manier dat het u en uw lichaam vermoeid. In dat geval kan Mckenzie-therapie u helpen. Mckenzie-therapie werkt door middel van herhaling van oefeningen. Hierdoor zal uw wervelkolom langzaamaan steeds beter komen te staan. Dit zorgt ervoor dat u minder last heeft van uw rug, nek en schouders en dat kan soms zelfs helpen bij cervicogene duizeligheid of andere duizeligheidsklachten.

Duizeligheidsklachten

Andere klachten waar wij iets voor u kunnen betekenen zijn onder andere: klachten hoog in de rug, zoals rib- en borstpijn, kaakklachten, denk bijvoorbeeld aan kraken kaakgewricht en tandenknarsen, oorsuizen, hoofdpijn en klachten aan heupen, knieën, handen en voeten.

De fysiotherapeut

Degene die u gaat helpen is de fysiotherapeut. Wij hebben hart voor ons werk en zullen ons uiterste best doen om u uw doelen te laten halen. Allereerst stellen wij een behandelplan op. Hierin staat allereerst beschreven wat uw klachten zijn, zoals duizeligheid of nekklachten. Vervolgens staat hierin wat uw doelen zijn. Wat wilt u bereiken? Wanneer wilt u dat bereiken? En vervolgens staat hierin wat de behandelmethode is. Hoe gaan we ervoor zorgen dat u uw doelen haalt? Hierbij maken we onder andere gebruik van de Mckenzie-therapie en van Mulligan-therapie. Bij Mulligan-therapie draait het om het losser en beweeglijker maken van gewrichten. Een voordeel hiervan is dat met de Mulligan-therapie heel snel effect wordt ervaren en dat het problemen kan oplossen die op foto’s en scans niet te zien zijn, maar wel u wel last van heeft.

Duizeligheidsklachten

En hetzelfde geldt voor duizeligheidsklachten. U kunt niet een foto of scan maken om te zien waar het probleem zit, maar het kan zeker wel opgelost worden. Wij willen u graag bijstaan en helpen met het vinden van de oorzaak.